måndag 17 oktober 2011

4-åringen har blivit mördad

Aftonbladet skrev idag den 17/10 att vid 22-tiden igår kväll hittades en 4-årig pojke död i närheten av sitt hem i Ljungby.
 Pojken lekte i parken med sina fem syskon och försvann efter ett gräl vid 17-tiden på kvällen.
 Polisen fick ett samtal klockan 19.25 om att pojken var försvunnen.  Direkt efter samtalet inleddes en räddningsinsats. Polisen tog hjälp av allmänheten att söka pojken och det var en privatperson som hittade honom i en skogsdunge utanför sitt hem.
Polisen trodde först att det handlade om en olycka men efter obduktionen som gjordes i eftermiddag kom det fram att pojken har blivit mördad.







Jag tycker att det är jätte hemskt det som har hänt i Ljungby. Kan tänka mig att många föräldrar är oroliga och inte vågar låta sina barn leka ute innan man vet vem som är skyldig.  Dom nämnde ett gräl mellan syskonen och jag kan tänka mig att det skulle kunna ha varit en olycka som skett.
Mord på barn i Sverige är ovanligt, men det känns som att det inträffar oftare nu än förr.
Mordet på Tomtebo då en 7-årig pojke blev knivstucken 14 gånger av sin egen pappa och sedan dog. Och mamman som dränkte sina 2 barn i Sigtuna nu i höst. Och nu ett mord på en 4-åring. Jag själv är inte så orolig att det ska hända mig eller mina närmsta något sådant men det är nog för att jag har så svårt att ta in att det finns människor som mördar eller begår hemska brott.

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med dig! Hemskt med mord, men ännu hemskare när det drabbar barn.

    MVH Linnea Bjurbäck

    SvaraRadera